خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

فهرست مطالب

 

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت: باید به وب سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما مراجعه کنید

قیمت بلیط ها تا حدودی به نوع شرکت های هواپیمایی بستگی دارد، بنابراین برای خرید بلیط ابتدا در مورد شرکت های هواپیمایی تحقیق کنید و بلیط هواپیما را از شرکت های معتبر و دولتی خریداری نمایید.

گاهی مواقع برخی از پروازها تخفیف می خورند و بلیط آن ها به قیمت کمتری به فروش می رسد و این پروازها معمولا در قسمت تخفیف وب سایت های فروش بلیط هواپیما بارگذاری می شوند

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما حدود 6 روز قبل از سفرتان می باشد، زیرا هر چه بلیط هواپیما را دیرتر خریداری کنید ممکن است که با تخفیف های بیشتر و بهتری مواجه شوید.

قبل از خرید بلیط ابتدا اطلاعات هواپیما و میزان حمل بار مجاز در آن را بررسی کنید زیرا میزان حمل بار در هواپیما به نوع هواپیما و قیمت بلیط بستگی دارد و در صورتی که این بررسی ها را انجام ندهید و در هنگام پرواز بار بیشتر از حد مجاز داشته باشید باید جریمه ی اضافه بار پرداخت نمایید.

در هنگام خرید بلیط هواپیما اطلاعاتی مانند جنسیت و سن از شما پرسیده می شود زیرا سن مسافران بر روی قیمت بلیط تاثیرگذار می باشد.

برای خرید بلیط هواپیما به دو صورت آنلاین و حضوری می توان اقدام کرد و نحوه ی خرید کردن تاثیری بر روی قیمت بلیط هواپیما ندارد اما خرید آنلاین بلیط تا حدودی سبب صرفه جویی در وقت و زمان شما خواهد شد.

زمانی که بلیط هواپیما رزرو کنید در صورتی که کنسل شدن پرواز از طرف شرکت هواپیمایی باشد هزینه ی بلیط به حساب شما برگشت داده می شود اما در صورتی که کنسل کردن پرواز از طرف مشتری باشد هزینه ای به مشتری پرداخت نخواهد شد.

در هنگام خرید بلیط اطلاعات خود را به صورت کامل و به دقت کامل کنید زیرا اگر اطلاعات وارد شده در سیستم فروش بلیط هواپیما با اطلاعات شناسنامه ی شما یکسان نباشند اجازه ی پرواز به شما داده نمی شود.

در هنگام خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت انتخاب محدوده ی قرار گرفتن صندلی شما بر عهده ی خودتان است و صندلی هایی که در محدوده ی امن هواپیما قرار دارند به قیمت گرانتری به فروش می رسند.

مراحل خرید اینترنتی بلیط هواپیما

اگر قصد خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت دارید در این بخش از مطلب راهنمای خرید اینترنتی این بلیط ها را در اختیارتان قرار می دهیم.

در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما ابتدا وارد وب سایت شرکت هواپیمایی مورد نظرتان شوید و از طریق ثبت اطلاعاتتان در سایت ثبت نام کنید و پس از انجام این مرحله نوع پرواز خود را مشخص کنید.

اگر قصد سفرهای داخلی دارید گزینه ی پرواز داخلی و اگر قصد سفر خارجی دارید گزینه ی پرواز خارجی را انتخاب نمایید.

پس از انجام مرحله ی قبل باید یک طرفه یا دو طرفه بودن بلیط را انتخاب کنید، بلیط های یک طرفه فقط به صورت رفت هستند اما بلیط های دوطرفه به صورت رفت و برگشت می باشند و سپس مبدا پرواز و مقصدتان را انتخاب نمایید.

پس از انجام مراحل گفته شده در مرحله ی قبل لیستی از بلیط های هواپیمایی که مطابق با خواست و شرایط سفر شما هستند در اختیارتان قرار می گیرند و اطلاعات صندلی و کلاس هواپیما در بلیط ها درج شده است و شما می توانید بلیطی را که از نظر شرایط زمانی با موقعیت و شرایط شما همخوانی دارد انتخاب و خریداری نمایید.

پس از کلیک کردن بر روی خرید بلیط هواپیما به صفحه ی پرداخت الکترونیکی بانک ارجاع داده می شوید و پس از پرداخت بلیط شما ثبت و صادر می شود و اطلاعات آن مانند شماره صندلی برای شما پیامک می شود و در صورت کنسل شدن پرواز پیام کنسلی نیز برای شما ارسال خواهد شد.

برای خرید بلیط هواپیما آنلاین به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید بلیط هواپیما آنلاین به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت نیازمند رعایت کردن نکاتی می باشد که در این بخش از مقاله برخی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید و ثبت بلیط هواپیما باید به آن ها توجه داشته باشید را در اختیارتان قرار می دهیم.

برای خرید بلیط آنلاین هواپیما اطلاعاتی مانند شماره تماس و نام ایمیلتان را به دقت وارد کنید، زیرا اطلاعات بلیط شما هم به ایمیل و هم به صورت پیامک برای شما ارسال می شوند و پس از خریداری کردن بلیط هواپیما ایمیل خود را دائما چک کید تا از شماره صندلی و ساعت دقیق پروازتان باخبر شوید.

در صورتی که ایمیل شما با مشکل مواجه شده باشد اطلاعات بلیط برای شما ارسال نمی شوند و بنابراین بهترین کار تماس گرفتن با پشتیبانی وب سایت شرکت هواپیمایی می باشد.

در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما حتما اطلاعات شناسنامه ای خود را وارد نمایید و از وارد کردن اسم های مستعار بپرهیزید زیرا در این صورت اجازه ی پرواز به شما داده نمی شود.

بلیط هایی که به صورت آنلاین خریداری می شوند حالت الکترونیکی دارند و نیازی به چاپ کردن این بلیط ها نیست، زیرا این بلیط ها در سامانه ی شرکت هواپیمایی ثبت شده اند.

در هنگام رفتن به فرودگاه حتما کارت ملی و شناسنامه ی خود را به همراه داشته باشید و برای پروازهای داخلی حدود یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید تا از پرواز جا نمانید.

هنگام ثبت و خرید بلیط آنلاین به میزان بار دستی و حمل بار مجاز در طول سفر دقت نمایید. بار دستی معمولا شامل یک کیف زنانه ی کوچک و گوشی موبایل می باشد و مقدار بار مجاز به نوع و وزن هواپیما بستگی دارد.

در هنگام خرید بلیط هواپیما به آدرس فرودگاه هایی که برای پرواز باید در آن ها حضور داشته باشید توجه کنید تا به موقع و در فرودگاه درست حضور پیدا کنید.

به افرادی که بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری نموده اند پس از حضور در فرودگاه یک بلیط چاپ شده ارائه می شود و در دست داشتن این بلیط برای عبور از گیت های هواپیمایی لازم است.

اگر مایل به آشنایی با راهکارهای مخفی خرید بلیط هواپیمای ارزان  هستید پیشنهاد میکنیم مقاله خرید بلیط هواپیمای ارزان را ازدست ندهید

زمان هایی که خرید بلیط هواپیما ارزان تر است

در برهه های زمانی خاصی معمولا بلیط های هواپیمایی تخفیف می خورند و این برهه ی زمانی بهترین وقت برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت است.

به بلیط های هواپیمایی که به صورت ارزان تر به فروش می رسند چارتر گفته می شود و ما در این بخش از مطلب قصد داریم که تمام زمان هایی را که بلیط های هواپیمایی تخفیف می خورند در اختیار شما قرار دهیم.

زمان های تخفیف بلیط پروازهای داخلی معمولا با زمان های تخفیف بلیط های پروازهای خارجی متفاوت هستند.

پروازهای خارجی معمولا در چهار برهه ی زمانی دچار تخفیف و آف ویژه می شوند.معمولا با شروع فصل بهار و پاییز به دلیل این که میزان سفرهای خارجی به حداقل می رسند بلیط های هواپیمایی این سفرها با تخفیف ویژه ای به مسافران ارائه می شوند.

یکی دیگر از زمان هایی که در آن قیمت پروازهای خارجی آف می خورد تعطیلات سال نوی میلادی یا همان کریسمس می باشد و علاوه بر آن حدود یک ماه پس از کریسمس و در ماه فوریه نیز پروازهای خارجی با افت قیمت بلیط مواجه می شوند و در این زمان اکثر بلیط های هواپیمایی به صورت چارتر به فروش می رسند.

در ابتدای شروع ماه دسامبر به دلیل وجود یک هفته تعطیلات برای دانشجوهای ایرانی معمولا پروازهای خارجی با افت قیمت رو به رو می شوند و با 50 درصد تخفیف به فروش می رسند.

تخفیف بلیط در پروازهای داخلی کاملا بر خلاف تخفیف بلیط در پروازهای خارجی می باشد و این تخفیفات زمانی بر روی بلیط های هواپیمایی اعمال می شوند که تعداد مسافرین کاهش پیدا کند و در این زمان ها معمولا شرکت های هواپیمایی برای جلوگیری از پرواز هواپیما با تعداد سرنشین های کم بلیط ها را با تخفیف به فروش می رسانند. که فرصت مناسبی جهت خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت خواهد بود.

در کشور ایران معمولا در اوایل مهر ماه به دلیل باز شدن مدارس و دانشگاه ها میزان مسافرت های تفریحی با افت و کاهش چندین درصدی مواجه می شود و به همین دلیل مدیران این شرکت ها بلیط های خود را با تخفیف به فروش می رسانند.

یکی دیگر از زمان هایی که در ایران بلیط های هواپیمایی با تخفیف به فروش می رسند ایام پس از عید نوروز یعنی اوایل اردیبهشت ماه می باشد، زیرا در این ماه امتحانات مدارس و دانشگاه ها برگزار می شوند و تعداد سفرها دوباره با افت و کاهش رو به رو خواهد شد و بلیط ها معمولا با 30 الی 40 درصد تخفیف به فروش می رسند.

با شروع فصل تابستان و به ویژه از اوایل مرداد ماه که امتحانات دانشگاه ها به پایان می رسند و تعداد سفرهای تفریحی افزایش می باید، قیمت بلیط های هواپیمایی نیز با افزایش رو به خواهد شد و علاوه بر آن در زمان هایی مانند اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردین ماه نیز بلیط پروازهای هواپیمایی با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

مزیت های خرید بلیط هواپیما آنلاین

خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین-min

خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت آنلاین دارای مزیت هایی نسبت به خرید بلیط هواپیما به صورت حضوری می باشد. برخی از این مزیت ها شامل موارد گفته شده در ادامه ی مطلب می باشند.

اولین مزیت خرید آنلاین بلیط هواپیما این است که شما در هنگام انتخاب نوع بلیط و خرید آن در محیط ساکت و آرامی مانند محل زندگیتان قرار دارید و بنابراین از تمرکز کافی و زمان کافی برخوردار هستید و می توانید شرایط پرواز و شرایط هواپیما و همچنین محدوده ی صندلیتان را به دقت مورد بررسی قرار دهید و بهترین بلیط را که با شرایط شما و سفرتان سازگار است انتخاب نمایید.

اما در خرید حضوری بلیط هواپیما این امکان وجود ندارد زیرا اکثر شرکت های هواپیمایی در هنگام فروش بلیط هایشان شلوغ هستند و شما در هنگام خرید زمان زیادی برای بررسی شرایط پرواز در دسترس ندارید.

یکی دیگر از مزیت های خرید بلیط به صورت آنلاین این است که اگر شما قصد کنسل کردن سفرتان را داشته باشید می توانید این بلیط را به صورت آنلاین کنسل کنید اما در صورتی که بلیط هواپیما را به صورت حضوری خریداری کنید کارهای کنسل کردن بلیط را نیز باید به صورت حضوری انجام دهید.

در هنگام خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین امکان بررسی بلیط های تخفیفی به صورت کامل وجود دارد و شما با مراجعه به بخش پروازهای چارتر می توانید بلیط های تخفیفی را مشاهده کنید اما در هنگام خرید حضوری بلیط هواپیما امکان مشاهده ی تخفیفات و چارترها وجود ندارد.

در هنگام خرید آنلاین شما در صف خرید بلیط قرار نخواهید گرفت و به سرعت از طریق وب سایت می توانید بلیط هواپیمایی خود را در محدوده ی امن هواپیما رزرو کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله خرید بلیط آنلاین را نیز از دست ندهید

عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما

عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما

عوامل متعددی در خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت موثر هستند و یکی از مهم ترین عواملی که بر میزان قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار می باشد سن مسافران می باشد. به طوری که بلیط هواپیما برای کودکان 3 تا 11 سال به صورت نیم بها به فروش می رسد و همچنین قیمت بلیط برای کودکان زیر 3 سال حدود 80 درصد از بلیط بزرگسالان ارزان تر می باشد.

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار است ،کلاس هواپیما می باشد و به همین دلیل هواپیماهای فرست کلاس معمولا بلیط گران تری نسبت به سایر هواپیماها دارند، زیرا در این هواپیما از مسافران پذیرایی می شود و یک وعده ی غذایی که ممکن است شامل ناهار و یا شام باشد به مسافران داده می شود.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت بلیط های هواپیمایی می توان به زمان سفر اشاره کرد. معمولا بلیط های هواپیمایی در ایامی که تعطیل رسمی هستند مانند اعیاد و به ویژه عید نوروز به دلیل ازدیاد تعداد مسافرین مقداری گران می شوند و همچنین بلیط های هواپیمایی در فصل تابستان که فصل سفر کردن است نیز مقداری گران می شوند.

اما بلیط های هواپیما در فصل زمستان که افراد کمتری به مسافرت می روند قیمت ارزان تری دارند البته در فصل زمستان بلیط هایی که مقصد جنوبی مانند قشم و یا کیش دارند مقداری گرانتر می شوند ،زیرا تعداد مسافران سفر کرده به قشم و کیش در فصل زمستان بیشتر هستند.

بنا بر توضیحان گفته شده در این مطلب اگر قصد دارید که بلیط هواپیمای خود را به قیمت ارزان تری خریداری کنید ابتدا زمان مناسب را انتخاب نمایید و 2 یا 3 روز مانده به سفرتان بلیط خریداری کنید، زیرا در این زمان شرکت های هواپیمایی قیمت بلیط های خود را کاهش می دهند تا تعداد مسافرین افزایش یابد و همچنین نوع شرکت هواپیمایی و برند هواپیما نیز بر روی قیمت بلیط ها تاثیر گذار است و شرکت های هواپیمایی مشهور و جا افتاده و همچنین هواپیماهایی که مربوط به برندهای مشهور هستند بلیط گران تری دارند.

 

امتیاز دهید