ویزای تحصیلی انگلستان و شرایط آن

اطلاعات تور
🔵 مدارک مورد نیاز:
🔵 خدمات آژانس:
🔵 توضیحاتی درمورد تور:
هتل ها

ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان : تحصیل در کشور دیگری واجد شرایط خاصی می باشد ، ویزای تحصیلی انگلیس یا ویزای Tier 4 یکی از انواع ۴ گانه ویزای انگلیس است که به درخواست کنندگان ادامه تحصیل در این کشور مجوز ورود و پیگیری تحصیلی را می‌دهد.

پس از دریافت پذیرش تحصیلی انگلیس، درخواست کننده باید برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کند . برای ادامه تحصیل گام اول گرفتن پذیرش تحصیلی این کشور می باشد.

پذیرش تحصیلی به این معنی است که یکی از دانشگاه‌های عالی معتبر در انگلیس نامه‌ای حاوی یک کد اختصاصی به (CAS) یا Confirmation of Acceptance of Studies برای درخواست کننده ارسال کند و این نامه به همراه تمکن مالی، مهمترین عوامل در صدور ویزای تحصیلی انگلیس خواهد بود.

می توان گفت نامه پذیرش تحصیلی انگلیس شرط ضروری برای دریافت ویزای تحصیلی است اما به تنهایی برای ورود به این کشور و ادامه تحصیل کافی نیست. درخواست کنندگان ادامه تحصیل در انگلیس باید دارای شرایطی باشند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس : شرایط گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس موارد متعددی دارد اما بی‌ شک یکی از مهمترین آنها گرفتن پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس و یا دانشگاه‌های تحت پوشش ویزای Tier 4 می باشد . صدور ویزای تحصیلی انگلیس تابع سیستم امتیازبندی ویزا موسوم به point based visas است . هر داوطلب باید حداقل۴۰ امتیاز داشته باشد .

3 شرط از مهمترین شرایط لازم برای به دست آوردن پذیرش تحصیلی انگلیس :

1- نامه پذیرش تحصیلی غیر مشروط و معتبر

2- تمکن مالی مناسب

3- سطح مطلوب زبان انگلیس برای تحصیل در رشته مدنظر .

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

مدارک-مورد-نیاز-جهت-اخذ-ویزای-تحصیلی-در-انگلستان

برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان : هر درخواست کننده باید مدارک مورد نیاز را بصورت کامل و دقیق تهیه و ترجمه رسمی نماید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان عبارتند از:

1- کپی فرم آنلاین درخواست ویزای انگلیس

2- پاسپورت جدید با حداقل ۶ ماه اعتبار به همراه پاسپورت‌های قدیمی .

3- دو قطعه عکس تمام رخ در سایز ۵/۴ * ۵/۳ .

4- پرینت حساب بانکی ۶ ماه گذشته .

5- نامه تمکن مالی از بانک

6- ارائه اصل سند . ازدواج به همراه ترجمه آن (در صورت تاهل) . 7-واچر هتل مهم اقامت در انگلیس در صورت نداشتن دعوتنامه

7- اطلاعات شخصی یکی از اولیا اگر متقاضی زیر ۱۸ سال باشند. در صورتی که برای بیش از یک نفر درخواست ویزای تحصیلی می‌دهید ،  برای هر کدام از آنها باید فرم مخصوص به خود فرد پر شود و برای همراهان نیز باید فرم مخصوص فامیلی تکمیل شود .

ویزای-کار-انگلستان

شرایط کار پس از تحصیل در انگلستان

اخذ ویزای Tier 2 – اقامت کار پس از تحصیل در انگلستان . دانشجویان فارغ التحصیل از دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت 2 سال و دانشجویان فارغ التحصیل از دکترا به زمان 3 سال مجوز اقامت کاری بعد از تحصیل در انگلستان را دریافت می کنند. این اجازه اقامت قابل تمدید نیست، درصورتی که دانشجویان در مدت مشخص شده نتوانند شاغل شوند باید از کشور خارج شوند.

اخذ ویزای Tier 1 – اقامت از طریق کارآفرینی و استارت اپ در انگلستان در روش کار آفرینی، استارتاپ و روش های مشابه دانشجو باید ثابت کند که یک ایده تازه و تجاری جدید دارد، و دارای حداقل مبلغ 50 هزار پوند برای سرمایه گذاری می باشد .

این اقامت 3 ساله است و تمدید نیز خواهد شد .

اخذ ویزای Tier 2 – اقامت از طریق دریافت پیشنهاد کاری یا Job offer از کارفرما در انگلستان ، دانشجویانی که موفق به دریافت پیشنهاد در انگلستان می شوند می توانند برای این نوع اقامت درخواست دهند. این اقامت 2 ساله است و قابل تمدید هم است .

اخذ ویزای Tier 5- اقامت از طریق انجام طرح های تحقیقاتی در انگلستان  ، دانشجویانی که قصد شرکت در طرح های تحقیقاتی را دارند می توانند با دریافت این اقامت کوتاه مدت در انگلستان حضور داشته و پروژه های خود را تمام کنند .

انواع مختلف ویزای تحصیلی در انگلستان

تحصیل در انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان به چند دسته تقسیم می شود:

1- ویزای عمومی تحصیلی (Tier 4 General study visa)

2- ویزای کودکان (Tier 4 child study visa)

3 –ویزای کوتاه مدت تحصیلی (Tier 4 short term study visa)

ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس (Tier 4 short term study visa) برای دوره‌های آموزشی تا ۶ ماه (آموزش زبان) صادر می‌شود و متقاضیان می‌توانند از ۱ هفته پیش از شروع دوره وارد کشورانگلیس بشوند.

ویزای عمومی تحصیلی انگلیس (Tier 4 General study visa) که به آن ویزای دانشجویی هم گفته می‌شود برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) و متقاضیان بالای ۱۶ سال صادر می شود و تا پایان دوره تحصیلی اعتبار دارد . دارندگان این ویزای تحصیلی می توانند از ۱ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی وارد انگلیس شوند.

ویزای کودکان (Tier 4 child study visa) که به آن ویزای دانش آموزی هم گفته می شود مخصوص تحصیل تا قبل از مقطع کارشناسی خواهد بود و برای متقاضیان واجد شرایط ۴ تا ۱۶ ساله صادر خواهد شد. از مزایای این ویزا امکان صدور ویزای همراه برای خانواده کودک است.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت به چه صورت است؟

ویزای تحصیلی انگلستان کوتاه مدت به چه صورت است ؟ کارهایی که می توانید با ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس انجام دهید چه کارهای هستند؟ شما می توانید در دوره زبان انگلیسی و یا در یک دوره آموزشی کوتاه شرکت کنید .

اگر شما درحال تحصیل در رشته لیسانس هستید، می توانید یک دوره تحقیقاتی کوتاه مدت را به عنوان قسمتی از تحصیلات خود انجام دهید . کارهایی که نمی توانید با ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس انجام دهید چه کارهایی می باشند؟

شما نمی توانید در موسسه دولتی تحصیل کنید ، نمی توانید در هر کسب و کاری کار کنید یا دارای یک کسب و کار شوید . ویزای شما قابل تمدید نیست . نمیتوانید اعضای خانواده خود را همراه با خود ببرید آنها باید تقاضای جداگانه بدهند تا اجازه ی ورود داشته باشند . از بودجه دولتی بهره مند نمی شوید .

با ویزای کوتاه مدت تحصیلی اگر زیر 18 سال سن دارید تا 6 ماه برای دوره های زبان انگلیسی اگر بیش از 18 سال داشته باشید ، تا11 ماه برای دوره های زبان انگلیسی اگر سن شما بیشتر از ۱۸ سال می باشد ، می توانید در انگلستان برای مدت کوتاهی به تحقیقات خود ادامه دهید و در این کشور اقامت داشته باشید .

زمانی که می توانید برای ویزا درخواست کنید حداقل3 ماه قبل از شروع دوره می باشد. پس از درخواست شما، نتیجه ویزا معمولا در عرض 3 هفته به شما گفته می شود. برای درخواست ویزای کوتاه مدت تحصیلی ، باید فرم آنلاین را تکمیل کنید و سپس به مرکز درخواست ویزا مراجعه کنید. پس از کامل کردن درخواست خود . باید در تاریخ و زمان معین شده درمرکز درخواست ویزا حضور داشته باشید. این انتصاب برای گرفتن اطلاعات بیومتریک شما مانند : اثر انگشت و عکس صورت است .

بهتر است بدانید

بهتر است بدانید

شرایط زندگی در انگلستان : زندگی در کشوری که با آن آشنایی لازم را نداریم می تواند واقعا سخت باشد . برای آنکه با جزییات شرایط و هزینه های زندگی در انگلستان بیشتر آشنا شوید ، باید در مورد کشور انگلستان اطلاعات مفیدی داشته باشید .

کشور انگلستان با جمعیتی بالغ بر 48 میلیون نفر، کشوری عالی در بین کشورهای اروپایی است. این جزیره توسط آب های طبیعی احاطه شده است و شامل 4 کشور می باشد : ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی و انگلیس.

انگلستان بزرگترین کشور از بین این سه کشور می باشد و پایتخت آن هم شهر لندن است.

زبان انگلیسی زبان رسمی مردم این کشور است و پر کار برد ترین زبان دنیا هم نیز می باشد .

در سراسر انگلستان و نزدیک به 450 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. واحد پول انگلستان پوند است. انگلستان کشوری با نظام آموزش قدرتمند و عالی می باشد که همه ساله در خواست کنندگان زیادی از سراسر دنیا خواهان تحصیل در این کشور هستند .

نظام آموزشی انگلستان از سن 5 سالگی تا 16 سالگی اجباری است. تا سن 11 سالگی آموزش ابتدایی است. مرحله بعدی تحصیلی دوره GCSE نامیده می شود. دانش آموزان بعد از تمام کردن دوره متوسطه با پشت سر گذاشتن دوره A Level و یا Foundation می توانند وارد دانشگاه شوند.

دانشگاه های برتر انگلستان کدام اند؟

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج : دانشگاه کمبریج دارای یکی زیباترین معماری‌ها در انگلستان و حتی در سراسر دنیا می باشد. این دانشگاه در سال ۱۲۰۹ ساخته شده است. دانشگاه کمبریج دارای کیفیت آموزشی و سطح علمی بسیار بالایی می باشد و براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهانی QS جایگاه هفتمین دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است .

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد : دانشگاه آکسفورد یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های انگلیسی زبان در جهان به حساب می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۰۹۶ ساخته شده و هم اکنون دارای رتبه‌ی چهارم در بین برترین دانشگاه‌های جهان از دید رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهانی QS است.

دانشگاه دورهام

دانشگاه دورهام

دانشگاه دورهام : این دانشگاه در مقایسه با قدمت دانشگاه‌ کمبریج و دانشگاه آکسفورد، یک دانشگاه تازه تاسیس‌ می باشد. دانشگاه دورهام در سال ۱۸۳۲ تاسیس شده .

 دانشگاه گلاسگو

_دانشگاه گلاسگو

دانشگاه گلاسگو : به عنوان یکی از ۴ دانشگاه قدیمی اسکاتلند شناخته شده است. این دانشگاه در نزدیکی آبردین، ادینبرو و سنت اندروز است . این دانشگاه در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده است و سپس در سال ۱۸۷۰ به محل جدید خود انتقال پیدا کرده است. در سال ۱۸۸۶ نیز ساختمان معروف سیر جورج گیلبرت اسکات در آن احداث گردیده است.

رویال هالووبی

دانشگاه رویال هالووبی

رویال هالووبی : دانشگاه رویال هاووبی که در سال ۱۸۷۹ تاسیس شده است، در سال ۱۹۰۰ به عنوان یکی از اعضای اصلی دانشگاه لندن شناخته شد.

دانشگاه کوئینز بلفاست

دانشگاه کوئینز بلفاست

دانشگاه کوئینز بلفاست : این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه در ایرلند شمالی به شمار می‌آید. براساس رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهانی QS، این دانشگاه دارای رتبه ۷۳۳ جهانی است. قبلاً از این دانشگاه برای آموزش و تربیت افراد خاندان سلطنتی استفاده می‌شده است .

دانشگاه ادینبرو

دانشگاه ادینبرو

دانشگاه ادینبرو : این دانشگاه در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است و یکی از ۴ دانشگاه قدیمی در اسکاتلند به حساب می آید .

دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه سنت اندروز: این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بریتانیا در میان تمام دانشگاه‌های کشورهای زبان‌انگلیسی به حساب می‌آید.

دانشگاه آبردین

دانشگاه آبردین : این دانشگاه یکی از چهار دانشگاه قدیمی اسکاتلند است. این دانشگاه در سال ۱۴۹۵ تاسیس شده. براساس رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهانی QS دانشگاه آبردین رتبه‌ی ۱۹۴ را در میان دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است .

پیشنهاد میکنیم مقاله تحصیل در انگلستان را نیز دنبال نمایید

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام : یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی انگلستان است. بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های جهان QS دانشگاه ناتینگهام از برترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود.

دانشگاه باکینگهام

دانشگاه باکینگهام : تنها دانشگاه خصوصی بریتانیا است. این دانشگاه حدود ۱,۰۰۰ دانشجو دارد. با این حال دانشجویان این دانشگاه دارای ملیت‌های مختلفی هستند و تقریباً ۵۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین‌المللی از نقاط مختلف جهان تشکیل می‌دهند.

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول : این دانشگاه این افتخار را دارد که اولین پذیرنده‌ی دانشجویان دختر است و پیشرو در برابری حقوق زن و مرد به حساب می‌آید. اضافه بر این، دانشگاه بریستول اولین دانشگاهی است که دپارتمان نمایش را در انگلستان برپا کرد. همچنین این دانشگاه فعالیت‌های زیادی را در زمینه‌ی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی زمین انجام می‌دهد .

دانشگاه کالج

دانشگاه کالج

دانشگاه کالج : کالج دانشگاه لندن که با عنوان دانشگاه جهانی لندن یا UCL (London’s Global University) شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین دانشگاه‌ها در میان دانشجویان جهان می باشد . این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های بریتانیا است و طبق نظرسنجی برترین دانشگاه‌های جهانی QS در فهرست ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد .

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر : این دانشگاه بیش از ۸,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد. دانشگاه منچستر در بین دانشگاه‌های بریتانیا به عنوان دانشگاهی که بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را دارد، به شمار می‌آید .

امتیاز دهید