خرید بلیط هواپیما

انتخاب مناسبترین پرواز

فهرست مطالب

خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما : دیگر مانند گذشته لازم نیست تا برای خرید بلیط سختی های زیادی بکشید و در ترافیک سنگین خیابان ها که جای پارک نباشد، به آژانس های مختلف سر بزنید. یکی از داستان های خیلی جالب در رشد تکنولوژی را می توان به خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی نسبت داد.

تغییرهای بسیاری در یک قرن اخیر در این زمینه به وجود آمده که روند متغییری را در بر داشته است. در دوران گذشته مسافرت کردن با هواپیما فقط مخصوص یک قشر خاص بود و افراد ثروتمند برای کارهای تجاری خود از این وسیله استفاده می کردند. به تدریج با کم شدن قیمت بلیط هواپیما و بهبود در اتفاق افتاده و رشد بیشتر در این عرصه مردم عادی هم توانستند با آن به مسافرت بروند.

تا به امروز که تقریبا می توان گفت قسمت زیادی از مردم تجربه پرواز کردن با هواپیما را دارند. البته این نکته قابل بیان است که متاسفانه کشور ما در این زمینه چند سالی عقب تر است ولی ان شالله  دیر یا زود شاهد رشد بیشتر این سبک در سفرهای خود خواهیم بود. اکنون با هم به بررسی مراحل خرید بلیط هواپیما می پردازیم. از ابتدای خرید تا مرحله نهایی شدن بلیط هواپیمایی شما، این مراحل را می توان عنوان کرد:

1- وارد کردن اطلاعات سفر

2- انتخاب پرواز

3- سبد خرید

4- تایید اطلاعات

5- پرداخت

تهیه بلیط هواپیما

جستجوی پروازهای دلخواه

اولین پروسه درخرید بلیط هواپیما جستجو کردن پروازهای مسیر و تاریخ مکانی که قصد سفر به آن جا را دارید و انتخاب شهر مبدا و مقصد، تعداد مسافرین. که این جستجو را می توان هم با زبان فارسی و هم انگلیسی انجام داد. شما به راحتی می توانید با پر کردن یک فرم ساده که در آن مشخص می کنید قصد خرید بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت را دارید کار خود را شروع کنید. اگردر فرم پرواز بخش یک طرفه را انتخاب نمایید تاریخ برگشت برایتان غیرفعال است. به شما توصیه می کنیم در پروازهای رفت و برگشت خود حتی المقدور بلیط را از یک شرکت انتخاب نمایید، تا اگر به هر نحوی پروازتان به تاخیر افتاد و یا قصد کنسلی را داشتید، جریمه ای پرداخت نکنید. در مرحله بعدی به سراغ مشخص کردن مبدا و مقصد سفر می رویم. در این صورت با انتخاب نام فرودگاه و تقویمی که به شما نمایش داده می شود، قادرید روز پرواز را تعیین کنید. اگر بلیط شما رفت و برگشت بود به هیچ عنوان نمی توان گفت که تاریخ رفت بعد از تاریخ برگشت باشد. به این نکته توجه کنید که تاریخ ها تنها از روی تقویم نمایش داده شده در روی سیستم قابل تغییر و انتخاب هستند.

از نکات مهم در ورود اطلاعات مشخص کردن تعداد نفرات است. قیمت نمایش داده شده بر اساس ظرفیت مورد نیاز و ظرفیت موجود کلاس های پروازی یا همان چارترکنندگان گوناگون است. قیمت بلیط هواپیما برای نوزاد (زیر دو سال سن) مربوط به بیمه، مالیات و عوارض است ولی در اصل صندلی برای آن ها اختصاص داده نمی شود. قیمت بلیط کودکان (بین 2 تا 12 سال سن ) در پروازهایی که به شکل چارتری انجام می شود تقریبا برابر بزرگسالان است اما در پروازهای سیستمی می توان گفت این قیمت نصف می شود. با تکمیل شدن فرم جستجو یک بار دیگر به طور دقیق آن را بررسی و در نهایت روی دکمه جستجو کلیک کنید.

آیا مایل هستید بدانید ویژگی های که باعث میشود به یک آژانس هواپیمایی  اعتماد کنیم چیست؟ مقاله آژانس هواپیمایی خوب و ویژگی های آن را دنبال نمایید

انتخاب مناسبترین پرواز

انتخاب مناسبترین پرواز

بعد از تکمیل شدن فرم و کلیک کردن روی دکمه جستجو، به صفحه انتخاب پرواز می رسیم. در ابتدا کمی منتظر شوید تا اطلاعات پروازها بارگذاری شود. اگر در جستجو پروازی که مد نظرتان است، چیزی پیدا نکردید به علت این است که پروازی در این مسیر انجام نمی شود، یا به عبارت دقیق تر پروازهای این مسیر در تاریخی که شما انتخاب می کنید صورت نمی گیرد. به شما پیشنهاد می کنیم تاریخ پرواز خود را جابجا کرده یا از پروازهای اتصالی استفاده کنید. با پیدا شدن پروازها، اطلاعات کامل آن ها در لیستی برای شما نمایش داده می شود که اطلاعات 10 پرواز اول از همه ارزانتر بوده و به ترتیب تا آخر می توانید آن ها را ببینید. اگر در پروازی کمتر از 9 نفر صندلی خالی بود، تعداد باقیمانده در ردیف مقابل آن نوشته می شود.

بیشتر پروازها دارای دو برچسب هستند. اولین علامت مربوط به “گارانتی ارزانترین قیمت” که در پروازهای سیستمی اعمال شده و دارای گارانتی می باشد. در هنگام خرید بلیط هواپیما، هیچ وب سایت فروش بلیط اینترنتی یا آژانس مسافرتی که دارای کلاس و شرایط کنسلی برابر هستند نمی توانند، با قیمت کمتر آن را عرضه کنند. دومین علامت مربوط به “گارانتی اعتبار چارترکننده” است که ضامن اعتبار چارترکننده پرواز می باشد. لیست تمام پروازهایی که به صورت چارتری انجام می شود به تفکیک قیمت و ساعت پرواز آن ها است که هر 5 دقیقه یک بار باید آن را رفرش کرد تا اطلاعات درستی را داشته باشیم.

ورود و ثبت اطلاعات مسافرین

هنگام خرید بلیط هواپیما دقت نمایید که در این قسمت شما حداکثر به مدت 9 دقیقه زمان دارید تا اطلاعات مسافرین و تماس آن ها را در سطر های مشخص شده، وارد سیستم کنید. مسافرین بزرگسال باید حتما دارای پیشوند آقا یا خانم باشد و نام و نام خانوادگی آن ها به زبان انگلیسی درج گردد. همین طور ملیت مسافرین که متناسب با کد ملی یا اطلاعات گذرنامه آن ها ثبت می شود. دقت کنید تاریخ تولد نوزادان و کودکان از تقویم نمایش داده شده در سیستم انتخاب گردد. اگر به هر دلیلی تاریخ تولد شخص و رده سنی او با هم دارای تطابق نبود امکان ادامه دادن بقیه مراحل رزرو وجود ندارد. در درج تاریخ تولد افراد با تاریخ تولد شناسنامه آن ها نهایت دقت را داشته باشید زیرا در فرودگاه مورد بررسی دقیق می شود.

راه ارتباط فروشندگان بلیط هواپیما با افراد از طریق شماره های تلفن ثابت و همراه است پس در ورود اطلاعات تماس دقت کافی داشته باشید. برای نوشتن صحیح ایمیل، در دو مرحله شما باید این اطلاعات را درج کنید. در قسمت اول آدرس ایمیل به طورصحیح وارد شده و در بخش دوم عینا باید همان آدرس را دقیقا تکرار کنید. در اطلاعات بیشتری که در هنگام ثبت نام بلیط هواپیما خود درج می کنید این امکان برایتان وجود دارد که مشخص نمایید بلیط ها بعد از صادر شدن از چه راهی (پیامک، ایمیل و فکس) برایتان ارسال شوند. البته از قسمت پیگیری رزرو آنلاین هم قادرید بلیط خود و همراهان را دانلود کنید.

در گزینه های بعدی انتخاب درگاه بانکی برای پرداخت آنلاین می باشد. دقت نمایید که برای پرداخت کردن هزینه ها نیازی نیست که حتما کارت همان بانک های ذکر شده را داشته باشید. همین که بانک شما در شبکه شتاب عضو باشد کافی است تا پرداخت را از هر درگاهی انجام دهید. بعد از تعیین کردن درگاه روی دکمه “ثبت اطلاعات و پرداخت صورتحساب” کلیک نمایید تا وارد مرحله بعدی شوید. قبل از وارد شدن به درگاه بانک پروازهای انتخابی و اطلاعات مسافرین ثبت شده به شما نمایش داده می شود. برای اینکه بعدا با مشکلی روبرو نشوید لطفا یک بار دیگر  اطلاعات را به دقت مرور کرده و در صورت نیاز با زدن دکمه “بازگشت و اصلاح اطلاعات” آن را ویرایش کنید. این نکته را فراموش نکنید که تصحیح کردن اطلاعات بعد از اتمام کار برای شما هزینه آور است. اگر هم واقعا مطمن هستید که اطلاعات به درستی درج شده برای تایید و ثبت نهایی دکمه “تایید اطلاعات و انتقال به بانک” را بزنید.

بعد از طی شدن مراحل به شکل موفق شما به وب سایت ارجاع داده می شوید که در آن صفحه می توانید رسید پرداخت صورتحساب خود را دانلود و چاپ کنید.

مشاهده جزئیات بلیط هواپیما

برای مشاهده جزئیات بلیط هواپیمای خود بهتر است به قسمت مشاهده جزئیات مراجعه کنید. در این قسمت می توانید موارد زیر را به دقت ببینید.

شماره پرواز

این بخش توسط ایرلاین ها تعیین می شود و برای هر پرواز و مسیر عدد متفاوتی دارد.

کلاس پروازی

کلاس های پروازی می توانند به شکل های اقتصادی (اکونومی )، کلاس درجه یک (فرست کلس ) یا تجاری (بیزینسی) باشد.

کلاس نرخی

بعد از کلاس پروازی گزینه دیگری که در روی قیمت، شرایط استرداد بلیط و تا حدودی خدمات خرید بلیط هواپیما تاثیر گذار است، کلاس نرخی است. هر کلاس نرخی دارای قوانین ویژه و مختلفی در میزان درصد جریمه ی استرداد بلیط هواپیما و میزان بار دارد.

میزان بار مجاز

میزان باری که هر فرد می تواند در هر سفر همراه خود در هواپیما داشته باشد، دو نوع است. اولین نمونه باری است که می توان با خود به داخل کابین برد و نوع دوم چمدانی که در ابتدا به قسمت بار هواپیما تحویل داده می شود. مقدار و اندازه بار همراه هر شخص طبق سیاست های شرکت هواپیمایی، کلاس نرخی و کلاس پروازی متغیر است.

مدل هواپیما

کیفیت سفر با مدل های گوناگون هواپیما می تواند تاثیر گذار باشد. اینکه سوار یک هواپیمای ایرباس باشید یا بوئینگ یا حتی فوکر ممکن است برای برخی از خریداران بلیط هواپیما دارای اهمیت زیادی باشد.

مدت زمان پرواز

اگر در روی علامت سوال کوچکی که در کنار کلاس نرخی است بزنید می توان قوانین استرداد هر بلیط را مشاهده کرد. اگر این علامت در کنار کلاس نرخی نباشد یعنی بلیط مورد نظر شما از راه چارترکننده غیرقابل استرداد است

امتیاز دهید